Skip to main content

Som praktikant hos Visualize You har det været meget inspirerende til hvordan man kan arbejde anderledes og kreativt i forhold til andre virksomheder på arbejdsmarkedet. Dét med at skulle arbejde med andre kreative mennesker, gør at man bliver mere motiveret til at tænke anderledes og have mere mod på at nå målet, f.eks. om at færdiggøre en video eller at man sammen bygger et storyboard til en kunde. Indtil videre har jeg været her i 10 uger og det har i den grad været facinerende for mig, at se hvordan Visualize You arbejder kreativt med lyde og billeder.

En ven af huset og nyopstartet virksomhed kontaktede os for at have os til at kigge på deres brand & visuelle identitet. Glød har udviklet en lampe med blik for deres grundlæggende værdier – design, bæredygtighed og nattesøvn. De har indtil videre testet deres produkter af hos børnefamilier og plejehjemmene, som har på det seneste fået god respons og dertil vil de gerne have, at deres brand og visuelle identitet blev stærkere på hjemmesiden og sociale medier.

Kenny gav mig til opgave om, at behandle video- og billedmateriale, som Eskild havde fået taget af lampen. Det var en udfordrende opgave, da jeg ikke ligefrem var ekspert på video- & billedproduktion, men derimod havde jeg flair for den slags. Noget nervøs var jeg for at komme med et skuffende resultat. Alligevel tog jeg opgaven med stivarm og er blevet ret tilfreds over udfaldet!

V I S U A L I Z E Y O U

X

G L Ø D A A R H U S

P R O D U K T B I L L E D E R

De dage hvor der ikke var særligt travlt på kontoret, brugte vi tiden på at idégenerere ting, som kunne styrke Visualize You. Jeg lavede derfor en animationsvideo til Visualize You på små 5 sekunder, der kunne bruges på sociale medier. Især Instagram stories, som kunne lægges op hver gang der skulle præsenteres et projekt vi var i gang med. Det skulle give følgerne en idé om hvad vi havde gang i, samt vi skabte lidt content til SoMe. Jeg tilføjede også lyde der skulle give genkendelighed, som i sidste ende styrker både Visualize You’s brand- og visuelidentitet. Ligesom vi kender det fra nyhedsudsendelserne i fjernsynet! 😉

Jeg føler at have opnået en del i de her 10 uger og har fået meget læring med fra Visualize You, end hvad jeg havde forventet til at starte med på trods af virksomhedens størrelse.

Det er selvfølgelig en lidt anderledes praktikplads på arbejdsmarkedet, men her har jeg følt mig hjemme i det kreative hjørne og det har givet mig blod på tanden til at opsøge den her slags branche i fremtiden.

Mit valg af praktikophold hos Visualize You har været på baggrund af deres viljestyrke, selvstændighed og kreativitet med lyde og billeder. Det har jeg altid beundret dem for og er rimelig beæret over at jeg måtte være en del af! Om ikke andet har der været god behandling og tid til sjov, som gør man får lyst til at møde op hverdag.